Bir Günde Eskişehir Gezisi

Bir Günde Eskişehir Gezisi İçin Planınız Hazır

0 Comments

Eskişehir gezisi için plan yaparken edindiğimiz tecrübeleri paylaştığımız yazımıza hoş geldin sevgili gezintist dostum. Bu yazımızda bir günde Eskişehir’de gezilecek yerler hakkında bilgileri sizler için derledik. Ayrıca Eskişehir ulaşım bilgileri yanı sıra yeme içme hakkında da tüyolarımıza bu yazımızda ulaşabileceksiniz. Haydi, bir günde Eskişehir gezisi yapalım…

Biz planımızı yaparken Yüksek Hızlı Treni tercih ettik. Siz de aşağıda yazacağımız seçeneklerden birisini seçip planınızı yapmaya başlayabilirsiniz. Söğütlüçeşme İstasyonundan yaklaşık 3 saat 20 dakika süren yolculuk sonunda Eryaman İstasyonunda inerek Eskişehir’e ulaştık. Bizim gibi tren ile ulaşım sağlayacak arkadaşlara bir iki ufak tavsiyemiz olacak. Yüksek hız ve tüneller kulağınızda yüksek basınca neden oluyor. Bu nedenle yanınızda sakız bulundurmanızda fayda var. Ayrıca yine bu tüneller hem uzun hem de sayıları oldukça fazla. Yani yol boyu telefonda vakit geçirmeyi düşünenleriniz olursa internet sorununu göz önünde bulundurarak bu fikrinizi tekrar gözden geçirebilirsiniz. Kitap ya da oyun kartları gibi farklı aktiviteleri değerlendirebilirsiniz.

Bir Günde Eskişehir Gezisi

Papağan Çibörek

Eskişehir’e vardıktan sonra ilk durağımız Papağan Çiğbörek. 2 şubesi var. Her ikisinde de lezzet aynı. Hem hafif hem de çıtır olan bu lezzet kahvaltı yerine yenilebilir. Öyle bir lezzet ki gazetelerin yemek sayfalarına konu olmuş. E tabi haliyle ünlü pek çok sima da gelip tadına bakmış. Levent Kırca resmini görebildiğimiz simalardan sadece birisi.

Sazova Parkı ve Tarihi Odun Pazarı Evleri

Eskişehir Masal Şatosu

Sıradaki durağımız Sazova Parkı. Devasa bir alan içerisine kurulmuş parkın en bilindik yeri Masal Şatosu. Özellikle sadece burayı görebilmek için günübirlik gelen ziyaretçiler bile var. Ayrıca Havacılık Müzesi ve Türk Dünyası Miniatürk Parkı da bu Sazova Parkının gezintilenecek diğer bölümleri olarak listenizde olmalı.

Sazova’ya Ulaşım için tekrar tren istasyonunun bulunduğu bölgeye geri dönüyoruz. Buradan Sazova’ya 19 ya da 23 numaralı dolmuşlar olduğunu öğrendik. Sazova parkına en yakın yerden geçen ulaşım araçlarıymış. Kişi başı ulaşım ücreti 7.5 Lira ödeyerek yaklaşık 10 dakikalık yol sonrasında araçtan indik. İndik ancak henüz vardığımız söylenemez. Bir 10 dakika daha yürümemiz gerekti parka ulaşmak için. Giriş kısmında satış yapan 6-7 tane küçük büfe var. İçecek vb. ihtiyaçlarınız olursa diye hatırlatmak istedim. Masal şatosuna varmak için 3-5 dakika daha yürümeniz gerekiyor. Bu yol üzerinde yer alan Korsan Gemisini de görmenizi tavsiye ederiz. Giriş 5 Lira. Güzel birkaç foto ve anı için hiç de büyük bir para değil. Park içerisinde yapay bir gölet var. Bu gölet çevresinde kahve içebileceğiniz 2 tane kafe var. Çocuklarının eğlenebileceği fil, dinozor gibi hayvan figürlerini barındıran salıncak ve kaydıraklar da bir diğer eğlence araçları.

Tarihi Odunpazarı Evleri

Yaklaşık 1,5 saat kadar burada vakit geçirdikten sonra yeni rotamız Tarihi Odunpazarı Evleri. Tabi buraya gitmeden önce merkezde uğrayacağımız bir yerden bahsetmek istiyorum sizlere. Tadım Fadima Pastanesi bugüne kadar yediğimiz en güzel alman pastasını yapan yer. Buradan 2 tane alman pastası alıp gezine gezine yaklaşık 20 dakikalık yürüyüş sonunda varıyoruz Odunpazarı Evleri mevkiine. Dilerseniz Eskart (Eskişehir Şehir içi Ulaşım Kartı) satın alarak otobüs ya da tramvay ile daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.  Ya da şehir içi hizmet veren dolmuşları da kullanabilirsiniz. Burası rengârenk evleri, şirin hediyelik eşya satan dükkânları ve nispeten taşıdığı tarihi dokusu ile ilgi çeken bir bölge. Ayrıca burada oturup kahve içebileceğiniz ya da bir şeyler atıştırabileceğiniz çok sayıda kafe de var.

Karakedi Bozacısı ve Tanınmış Helva

Yaklaşık 1 saat kadar da burada zaman geçirdikten sonra tekrar merkeze dönüyoruz. Şimdiki durağımız Karakedi Bozacısı. 1 bardak 10 Lira. Hayatında hiç boza içmemiş biri olarak ben bile bayıldım. Eğer siz de hiç içmeyenlerdenseniz kesinle çok seveceksiniz.

Bozamızı içerken biraz da merkezi dolanıyoruz. Ne alabiliriz ne yapabiliriz derken karşımıza uzun bir kuyruk çıkıyor. Merak edip soruyoruz ne sırası bu diye. Helva sırası yanıtını alıyoruz. Tabi ki daha önceki gelişimizde biz de almıştık meşhur met helvası ama bu kadar sıra yoktu. Biraz merak edip soruşturunca burasının en meşhur ve en güzel yapan “Tanınmış Helvacı ismi ile nam salmış helvası olduğunu öğrendik. Hemen sıraya giriyoruz bizde. Yaklaşık 20 dakika sonra sıra geliyor ve siparişimizi veriyoruz ama o da ne. Kredi Kartı geçmiyormuş. Ne yazık ki aldıklarımızın bir kısmını bırakmak zorunda kalıyoruz. Ama gerçekten de daha önce yediğimiz met helvası ile uzaktan yakından alakası yok. Bu bambaşka bir güzellikte. Hiç denemeyenler için tadı pişmaniye gibi. Sadece biraz daha sert. Bir sonraki gidişimizde çok çok çok daha fazlasını alacağımızdan hiç kuşkumuz yok.

Helvalarımızı sırt çantamıza koyup bir sonraki durağımıza gidiyoruz. Yaklaşık 450 metre uzunluğunda olan Porsuk Çayı’nda tekne turu yapacağız. Dilerseniz 2 kişilik kanolar ile de tur yapabilirsiniz. Tekne turu daha fazla kişi için hizmet verdiğinden fiyat olarak biraz daha uygun oluyor. Sizin de bu benzersiz deneyimi kaçırmamanızı tavsiye ederiz.

Hem bu mini gezinti hem beklediğimizi sıra hem de tekne turu bizi iyice acıktırdı. Tabi ki meşhur balaban kebabını yine meşhur Abdüsselam Balaban Kebap Salonunda yiyeceğiz. Baştan söyleyeyim saat 19:30 da kapanıyor ve kapısında yarım saat sıra beklemeniz garanti. Saat 6 gibi buraya gelip sıraya giriyoruz 6:30 gibi sıra geliyor. 7:15 gibi de afiyetle köftemizi yemiş olup çıkıyoruz. Fiyatı bir porsiyon 80 Lira. Tadılması gereken çok lezzetli bir kebap.

Artık bize ayrılan sürenin sonuna geldik diyerek dönüş yoluna koyuluyoruz.

Kısaca özetleyecek olursa bir günde Eskişehir gezisi içerisinde

-Sazova Parkı, Tarihi Odunpazarı Evlerini Gezdik,

-Porsuk Çayı’nda Tekne ya da Kano Turu Yaptık,

-Papağan Çibörek’de Çibörek, Tanınmış Helvacı’dan Met Helvası, Karakedi Bozacısından Boza ve Abdüsselam Balaban Kebap Salonu’ndan da Balaban Kebap Yedik ve İçtik.