Taksim Pasajları Alışveriş Turu

0 Comments

Taksim Pasajları Alışveriş turuna başlamadan önce belirtmeliyim ki bu tur hem çok nostaljik hem de çok eğlenceli olacak. Nostaljik olacak diyoruz çünkü pasajların yapıları oldukça tarihi. Eğlenceli olacak dedik çünkü birbirinden farklı tarzda ürün deneyip satın aldık. İşte bu yüzden bu deneyimlerimizi sizlere paylaşırken oldukça heyecanlıyız. Dileriz ki siz de bu eğlenceli deneyimi en kısa sürede yaşarsınız.

Taksimde birbirinden güzel, tarihi ve nostaljik pasaj bulunuyor. Bu pasajlar arasında ise Atlas, Beyoğlu ve Terkos Pasajları en çok bilinenleri. Öncelikle bu tura başlamadan önce diğer pasajları da biraz araştırıp öğrendik ve hepsini gezip deneyimlemeye çalıştığımızı belirtmek isterim. Biz bu turdan çok keyif aldık. Sıra sizde. Hadi başlayalım.

1- Atlas Pasajı

İçerisinde Atlas Sineması ve Sinema Müzesini de barındıran Atlas Pasajı il durağımız oluyor. Giriş Binaya giriş kısmında sağ taraf sinema, sol taraf ise Müze bölümleri. Pasaj bölümü için yaklaşık 7-8 metre yürüdükten sonra ulaşabiliyorsunuz. Giriş kısmında takı dükkanları karşılıyor sizleri. Merdivenleri indikten sonra sağ tarafta bir hediyelik eşya dükkânı var. Burada aradığınız pek çok şeye ulaşabilirsiniz. Kupalar, kolyeler, bileklikler, çantalar daha da sayabilirim hatta. Pasajın ortasında kadın giyim için birkaç butik dükkân var. Tayt, sweatshirt gibi mevsime uygun kıyafetleri uygun fiyata bulabilirsiniz. Biraz daha ilerledikten sonra küçük hoş bir antika dükkânı çıkıyor karşımıza. Eski eşyalara zamanla yolculuk yapmamızı sağlıyor. Biraz da buraya bakındıktan sonra artık çıkma vakti geliyor. Pasajın en arka bölümünde çanta, çorap satan birkaç dükkânın yanı sıra üst katında da kadın iç giyim dükkanları bulunuyor.

2- Halep Pasajı

İçerisinde Beyoğlu Sineması için Beyoğlu Pasajı olarak da anılan Halep Pasajı, konum olarak Atlas Pasajının tam karşısında bulunur. Sırdaki durağımız da işte bu pasaj. Atlas Pasajından çıkıp İstiklal Caddesi’nin diğer tarafında bulunan pasaja ulaşmamız yaklaşık 10 adım sürüyor. İçeriye girdikten sonra hemen karşımızda Beyoğlu Sinemasını görüyoruz. Biraz daha ilerledikten sonra sağlı sollu küçük dükkanlar bizi karşılıyor. Kıyafet, hediyelik eşya, takı çoğunluklu olan bu dükkanları gezip bir iki küçük parça satın aldıktan sonra sonraki durağımıza doğru yola çıkmak için pasajdan ayrılıyoruz.

3- Aznavur Pasajı

Halep Pasajından çıkıp Galatasaray istikametine doğru yola koyulduk. Sıradaki istikamet Aznavur Pasajı. Burası her zaman çok tuhaf gelmiştir bana. Sanki bir sokağa açılan kapı gibi. Sağlı sollu birkaç küçük hediye dükkanını geçtikten sonra kafelerin bulunduğu bir meydana çıkıyorsunuz. Bu kafelerde oturup biraz soluklandıktan sonra dükkanlara bir göz atıyoruz. Şal, şapka, bileklik gibi aksesuarların yanı sıra küpe yüzük gibi takı çeşitleri de mevcut.

4- Avrupa Pasajı

Buraya alışveriş için değil harika mimari yapısını görmek için geldik aslında. Aynalı pasaj olarak da bilinen pasaj harika bir mimari yapıya sahip. Her ne kadar alışveriş yapmayacağız diye geldiysek de antika ve kilim satan dükkanlar dikkatimizi çekti. Beklediğimizden de uzun süre vakit geçirdik. Özellikle antika dükkanları meraklıları için oldukça ilgi çekici olabilir.

5- Terkos Pasajı

Şimdiki durağımız ucuzluk pazarı olarak da bilinen, bir zamanlar ihraç fazlası ürünlerin ya da ünlü markaların uygun fiyata satıldığı bir yer. Şimdilerde gençler biliyor mu onu bile bilmiyorum. Buraya gelince ne kadar uzun zamandır gelmediğimi fark ettim. Kalite bir nebze düşmüş olsa da fiyatlar mağazalara göre oldukça uygundu. Kış mevsiminden çıkmak üzere olduğumuz içinde fırsatı değerlendirip birkaç parça bir şey aldım tabi ki. Burada daha çok tekstil ürünlerine ya da aksesuar tarzda şeylere ulaşabilirsiniz. Bir İki tane de hediyelik eşya ve takı dükkânı da gezinirken gözüme ilişti uzaktan.

6-Beyoğlu Alışveriş Merkezi (BİŞ)

Evet, biliyorum burası bir pasaj değil. Ancak alışveriş olur da burası olmadan olur mu? Tabi ki de olmaz. Bizde öyle düşündük ve altını üstüne getirip bir güzel gezdik burayı. Ayakkabı, tekstil, spor, takı, hediyelik eşya ne ararsanız burada bununla ilgili bir dükkân bulabilirsiniz. Burayı daha önce baya detaylı yazdığımız için tekrar tek tek yazmayacağım. Merak edenler Beyoğlu İş Merkezi yazımıza göz atabilirler.

Evet sevgili gezintist.com ziyaretçisi, şimdi sıra sende. Eklemek istediğin ya da beğenmediğin bir durum varsa bize yorum olarak ekleyebilirsin. Bir sonraki gezintimizde görüşmek üzere.